Search This Blog

Monday, January 3, 2011

RENUNGKAN


1.Bilakah kali terakhir aku menziarahi kedua orang tua aku.

2.Bila agaknya aku menziarahi mereka itu lagi.

3.Sudahkah aku doakan kesejahtera mereka.

4.Apa kharabar agaknya ahli keluarga aku.

5.Mengapa sudah lama aku tidak menghubungi mereka.

6.Sudahkah aku meminta maaf kepada orang yang telah aku sakiti dan orang yang aku kasari.

7.Sudahkah aku memaafkan orang yang telah melakukan kesalahan terhadap aku.

8.Sudahkah aku tunaikan janji kepada anak2 atau sesiapa.

9.Sudahkan aku berzakat hasil keuntungan perniagaanku.

10.Bilakah akam aku buang segala sifat burukku.

11.Berapa banykkah kesalahan2ku.

12.Pernahkah aku menipu dalam perniagaan.

13.Sukakah aku kalau aku ditipu?

14.Berkatkah rezekiku?

15.Mungkinkah esok aku masih ada lagi.

16.Sudah cukupkah bekalan yang akan aku bawa?

17.Apakah Allah meredhai aku?

No comments:

Post a Comment

tadabbur al quran